Zarejestruj się

Polecane galerie

Liczba zdjęć: 16
Zapraszamy do przesłania swoich zdjęć wraz z opisem na adres: pzw54zgierz@wp.pl. Mile widziane zdjęcia z największymi okazami złapanymi na naszych wodach.
Liczba zdjęć: 71
Liczba zdjęć: 64
Szczególne podziękowania dla Zarządu Okręgu PZW w Sieradzu za możliwość przeprowadzenia konkursu. Organizator konkursu: Artur Grabowski Autor zdjęć: Adam Malinowski
Liczba zdjęć: 98
Liczba zdjęć: 17
Liczba zdjęć: 77
Liczba zdjęć: 26
Autor zdjęć: Edward Grabowski
Liczba zdjęć: 100
W dniach 8-10 czerwca uczestniczyłem w Mistrzostwach Polski Juniorów w Wędkarstwie Spławikowym ,które odbyły się na jeziorze Szymanowice w Klimontowie. Organizatorem tej imprezy był Okręg PZW Tarnobrzeg. Wraz z moją ekipą nad wodą byliśmy już 7 czerwca ,aby potrenować i zobaczyć jaka ryba dominuje na łowisku. Piątkowy obowiązkowy trening dla ekip biorących udział w zawodach potwierdził że najwięcej łowi się średniej wielkości płoci ,ale również zdarzają się bonusy takie jak liny,karpie, karasie czy jazie(w tym przypadku duża ilość nie wymiarowych sztuk). Po odbyciu treningu waga moich ryb wynosiła 3.800kg i nie był to wcale najgorszy wynik. Łowiłem wtedy tyczką 11m z zestawem 0.4g w głębszym sektorze „D”. Po zwinięciu sprzętu pojechaliśmy na uroczyste otwarcie Mistrzostw Polski ,oraz losowanie sektorów na sobotnią i niedzielną turę. Losowanie i dwa razy sektor „C co oznaczało że będziemy łowić na nieco płytszej wodzie niż na treningach. Ale mimo to z dobrymi nastrojami pojechaliśmy na kwaterę ,aby coś zjeść i odsapnąć po ciężkim dniu ,lecz już po niedługiej przerwie wzięliśmy się do roboty i zaczęliśmy przygotowywać towar na sobotnią turę (o północy w końcu upragniony sen ,ale tylko do 5.00;d). Rano pobudka , spakowaliśmy sprzęt i nad wodę. Na pierwszą turę przygotowaliśmy 2kg zanęty i reszta glina z jokiem i kasterem wymieszana w trzech konsystencjach. Liczyliśmy na jakiś bonus ,oraz większe płocie przez co właśnie dodaliśmy kastera do naszych mieszanek. W pierwszej turze jednak wielkość imprezy wzięło na de mną górę i łowiłem bardzo nerwowo co pokazały późniejsze wyniki ,czyli 6 miejsce w pod sektorze z wagą 4.300kg. Dodam tylko że Dariusz Siwiec który łowił koło mnie wygrał mój pod sektor z wagą 6.600kg. Wszystko było dobrze , rybę miałem w łowisku przez całe 3 godziny ,ale zacinałem jedną rybę na trzy .Powodem tego było zastosowanie za grubych gum ,ale przede wszystkim stres i zdenerwowanie. Mimo to po pierwszej turze zajmowałem 22 miejsce w generalce. Mieliśmy mały nie dosyt ,ale postanowiliśmy przygotowywać, się do drugiej tury ,aby już poszło lepiej. W niedziele rano losuje płytszy pod sektor ,ale 4 stanowisko od początku sektora. Przez całą turę łowię na tyczkę 9.5m tak jak w pierwszej ponieważ nie powodzenie z pierwszej tury nie wynikało z braku ryb w stanowisku ,ale z nastawienia psychicznego.
Liczba zdjęć: 23
W drugiej turze już jest wszystko ok. ,tylko ryba przestała współpracować przez ostatnie 40min. W siatce miałem jednego wymiarowego jazia i resztę płoci które oscylowały w granicach 18cm ,ale i większe też się zdarzały. Największym bólem dla mnie było to ze złowiłem ok. 10 sztuk nie wymiarowych jazi które mierzyły 23cm ,a nawet 24,5cm. Ale jeszcze bardziej było szkoda po ważeniu ponieważ moja waga wskazała 4.465kg ,a zawodnik który wygrał mój pod sektor miał 4.830kg. Do jedynki sektorowej zabrakło mi 400gram ,a tak skończyłem na 7 miejscu w pod sektorze ,a generalnie zająłem 23 miejsce na 52 startujących juniorów. Mimo to jestem zadowolony ponieważ pierwszy raz jestem na Mistrzostwach Polski ,wiec i tak chyba nie jest źle. Dodam że reprezentant naszego okręgu Patryk Murlikiewicz ,który startował w kadetach zajął bardzo dobre 16 miejsce. Po tych zawodach zajmuje 30 miejsce w GP Polski juniorów. Chce też bardzo podziękować mojej ekipie która ze mną pojechała i mi bardzo pomagała ,czyli Panu Darkowi Kaźmierczakowi ,Adamowi Malinowskiemu ,Panu Darkowi Amsolikowi ,Emilowi Palmowskiemu ,oraz Karolinie. Wielkie Dzięki!!! Pozdrawiam Artur Grabowski (WKS Koła 54 Zgierz)Autor zdjęć: Adam Malinowski
Liczba zdjęć: 100

Nasze Menu

Nasze wiadomości

Nasi członkowie

Nasze zdjęcia

Nasza sonda

Jaką metodę wędkowania preferujesz?