Zarejestruj się

Aktualności zobacz archiwum

KONKURS DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Aktualności | 2019-03-10 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Zarząd Koła PZW Hrubieszów-Miasto zaprasza dzieci i młodzież zrzeszoną i niezrzeszoną w PZW (wiek do 16 lat) do wzięcia udziału w konkursie na najciekawszy artykuł lub pracę plastyczną (technika dowolna – rysunek, fotografia, opowiadanie, wiersz, film itd.) pt.: „IDZIEMY NA RYBY”. Najciekawsze prace zostaną nagrodzone atrakcyjnymi upominkami. Prace/Artykuły prosimy składać w biurze Koła ul. Kolejowej 3b, 22-500 Hrubieszów w dniach: wtorek godz. 16:00÷18:00 piątek godz. 10:00÷13:00 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 29

8 marca po raz kolejny spotykamy się na zajęciach naszej szkółki wędkarskiej. Powoli przechodzimy od teorii do zajęć praktycznych (już niedługo pierwsze zajęcia odbędą się nad wodą!). Z szafy wyjęliśmy nasze baty - czas na mały przegląd. Powtarzamy węzły niezbędne do budowy zestawów. Ćwiczymy prawidłowe zakładanie i zdejmowanie śrucin za pomocą szczypiec do śrucin Stonfo. W ramach powtórki przypominamy jak dobrać grubość żyłki, jak dobrać spławik, obciążenie, jak przygotować przypon i jak dobrać haczyk do konkretnego łowiska i ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 28 (ferie zimowe)

Aktualności | 2019-02-23 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

22 lutego w ostatni dzień ferii zimowych spotykamy się na kolejnych zajęciach naszej szkółki. Dzisiejsze zajęcia były podsumowaniem „feryjnych” spotkań. Przeprowadziliśmy mały sprawdzian wiedzy z Regulaminu Amatorskiego Połowu Ryb (RARP) oraz Zasad Uprawiania Amatorskiego Połowu Ryb na wodach Okręgu PZW w Zamościu w 2019 roku. Z satysfakcją możemy stwierdzić, że materiał został opanowany na piątkę z plusem! W nagrodę za zdobytą i utrwaloną wiedzę chłopcy otrzymali drobne upominki wędkarskie. Ferie dobiegły końca, ale nasza szkółka ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 27 (ferie zimowe)

Aktualności | 2019-02-21 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

19 lutego gościem naszej szkółki był mistrz wędkarstwa spinningowego – Dariusz Duda. Z opowieści Darka młodzi adepci wędkarstwa dowiedzieli się min. jak dobrać wędki spinningowe do danej metody, czy gatunku ryb. Duże zainteresowanie wzbudziły przynęty: kopyta woblery, twistery, obrotówki, czy blachy, ale największe – koguty, które zostały wykonane własnoręcznie przez Darka. Chwilę czasu zostało poświęcone woblerom, które zostały podzielone na tonące, neutralne i pływające. Ważna kwestia to ubranie i wyposażenie spinningisty: ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 26 (ferie zimowe)

Aktualności | 2019-02-17 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Kolejne spotkanie naszej szkółki odbyło się w piątek 15 lutego 2019 r. Na zajęciach podjęliśmy się trudnego zadania przedstawienia w sposób przystępny i zrozumiały zawiłości regulaminów wędkarski. Zaczęliśmy od Regulaminu Amatorskiego Połowu Ryb (w skrócie RAPR). Później przyszła kolej na Zasady Uprawiania Amatorskiego Połowu Ryb na wodach Okręgu PZW w Zamościu w 2019 roku. Na koniec podjęliśmy temat Zasad Organizacji Sportu Wędkarskiego. Bardzo duża ilość informacji zastała przekazana w formie pokazania różnic w ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 25 (ferie zimowe)

Aktualności | 2019-02-14 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

12 lutego tak jak wcześniej zapowiadaliśmy szkółkę odwiedził gość specjalny Ryszard Sadlej – Rejonowy Inspektor Ochrony Wód, Komendant Powiatowy SOW, Hrubieszów. Z opowieści Pana Ryszrda dowiedzieliśmy się, że strażnicy nie są tylko od sprawdzania kart wędkarskich i pisania wniosków o ukaranie wędkarzy, ale również zajmują się zwalczaniem kłusownictwa, kontrolą czystości wód, sprawdzają czystość łowisk atakże kontrolują stan kondycji ryb. Nasz gość omówił także techniki zasiadek w celu zwalczania ...... więcej

Ferie zimowe - program zajęć

Aktualności | 2019-02-10 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

12.02.2019 (wtorek) Gość specjalny – Komendant Straży Ochrony Wód przy Kole Hrubieszów Miasto Ryszard Sadlej. 15.02.2019 (piątek) Zajęcia – omówienie Sportowego i Amatorskiego Regulaminu Połowu Ryb. 19.02.2019 (wtorek) Gość specjalny – Mistrz wędkarstwa spiningowego Dariusz Duda. 22.02.2019 (piątek) Zakończenie Ferii Zimowych. Pokazy, konkursy – nagrody. Możliwość wyrobienia i opłacenia karty wędkarskiej. Zapraszamy! Przypominamy, że trwa promocja na kartę wędkarską dla dzieci i młodzieży “Wędkuj za grosze ...... więcej

Ferie zimowe

Aktualności | 2019-02-03 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Szkółka Wędkarska przy Kole PZW Hrubieszów - Miasto Zaprasza dzieci i młodzież (do lat 15-tu) (zrzeszoną i nie zrzeszoną w PZW) Na FERIE ZIMOWE Z WĘDKĄ I RYBĄ Zajęcia w każdy wtorek i piątek godz. 17:30 ÷ 18:30 ulica Kolejowa 3b W programie min.: - Podstawy wędkowania, - Budowa zestawów, - Przygotowanie do egzaminu na kartę wędkarską. GŁÓWNE ZAŁOŻENIA: ROZWIJANIE PASJI, ZAINTERESOWAŃ, SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU NA ŁONIE PRZYRODY, POZNAWANIE PRZYRODY I ZWIERZĄT SZKÓŁKA POSIADA WŁASNY SPRZĘT WĘDKARSKI ORAZ MATERIAŁY DO NAUKI I ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 24

Aktualności | 2019-02-02 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

1 lutego – przedostatni piątek przed feriami zimowymi a szkółka nie odpoczywa wręcz przeciwnie – nabiera tempa, bo będziemy spotykać się dwa razy w tygodniu na feriach. Na dzisiejszych zajęciach omawialiśmy ryby: Ukleja, Słonecznica i Boleń – ryby z gatunku karpiowatych. Ukleja – ryba słodkowodna często nazywana białorybą. Żyje stadnie w wodach stojących i wolno płynących przy powierzchni wody. Łuski delikatne łatwo odpadające o zabarwieniu intensywnie srebrzystym. Słonecznica pospolita – mała słodkowodna rybka długość od 6 do 9 ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 23

Aktualności | 2019-01-20 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Na dzisiejszej lekcji tak jak wcześniej zapowiadaliśmy omawialiśmy dwa gatunki ryb: Leszcz i Krąp. Ryby z gatunku karpiowatych bardzo podobne do siebie często mylone przez wędkarzy. Krąp – barwa srebrzysto - stalowa z przyciemnionym grzbietem i płetwami zabarwionymi delikatnie na pomarańczowo. Leszcz – barwa srebrzysta u młodego leszcza, zaś dorosły leszcz żółto-złotawy przechodzący w brąz. Ciekawostka – występują również leszcze o zabarwieniu czerwonym – fotografia poniżej. Omawiane były także ulubione przysmaki, zapachy i metody ...... więcej