Zarejestruj się

Aktualności zobacz archiwum

SPRZĄTANIE BRZEGÓW RZEKI HUCZWY - RELACJA

Aktualności | 2019-04-06 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Korzystając z ładnej pogody 3 kwietnia zorganizowaliśmy akcję sprzątania przy zbiorniku Śluza oraz kanału Ulgi. Niestety, było co sprzątać. Sześć pełnych po brzegi worków wypełnionych głównie butelkami po piwie, małymi buteleczkami po wódce tzw. (małpkami) oraz różnego rodzaju reklamówki itp. Czy to wędkarze? Czy raczej stali bywalcy tego miejsca, którym chyba nie o wędkowanie chodzi? Miejsca po ogniskach , śmieci na skarpach mówią same za siebie. Sporo tu się działo! Znalazło się też parę puszek po kukurydzy, czy ...... więcej

SPRZĄTANIE BRZEGÓW RZEKI HUCZWY

Aktualności | 2019-03-31 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Zarząd Koła Hrubieszów-Miasto zaprasza wszystkich chętnych do wzięcia udziału w sprzątaniu brzegów rzeki Huczwy na terenie miasta Hrubieszowa. Spotykamy się 3 kwietnia o godz. 16:00 przy zbiorniku Śluza – ulica Działkowa. Zapewniamy Worki i rękawice.... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 30/31

Aktualności | 2019-03-24 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Mamy początek wiosny! Zajęcia naszej szkółki odbyły się 22 i 23 kwietnia. Najpierw spotkaliśmy się w biurze Koła. Następnie korzystając z pierwszych wiosennych promieni słońca dodatkowe zajęcia odbyły się w sobotę nad wodą. Na zajęciach teoretycznych omówiliśmy istotne parametry wędziska – długość, ciężar wyrzutu, skupiając się na bardzo ważnym parametrze tj.: akcji wędki mający istotny wpływ na wyrzut zestawu i hol ryby. Wędki dzielimy na bardzo sztywne, szczytowe, miękkie i bardzo miękkie. Akcja szczytowa (wędki bardzo ...... więcej

KONKURS DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Aktualności | 2019-03-10 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Zarząd Koła PZW Hrubieszów-Miasto zaprasza dzieci i młodzież zrzeszoną i niezrzeszoną w PZW (wiek do 16 lat) do wzięcia udziału w konkursie na najciekawszy artykuł lub pracę plastyczną (technika dowolna – rysunek, fotografia, opowiadanie, wiersz, film itd.) pt.: „IDZIEMY NA RYBY”. Najciekawsze prace zostaną nagrodzone atrakcyjnymi upominkami. Prace/Artykuły prosimy składać w biurze Koła ul. Kolejowej 3b, 22-500 Hrubieszów w dniach: wtorek godz. 16:00÷18:00 piątek godz. 10:00÷13:00 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 29

8 marca po raz kolejny spotykamy się na zajęciach naszej szkółki wędkarskiej. Powoli przechodzimy od teorii do zajęć praktycznych (już niedługo pierwsze zajęcia odbędą się nad wodą!). Z szafy wyjęliśmy nasze baty - czas na mały przegląd. Powtarzamy węzły niezbędne do budowy zestawów. Ćwiczymy prawidłowe zakładanie i zdejmowanie śrucin za pomocą szczypiec do śrucin Stonfo. W ramach powtórki przypominamy jak dobrać grubość żyłki, jak dobrać spławik, obciążenie, jak przygotować przypon i jak dobrać haczyk do konkretnego łowiska i ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 28 (ferie zimowe)

Aktualności | 2019-02-23 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

22 lutego w ostatni dzień ferii zimowych spotykamy się na kolejnych zajęciach naszej szkółki. Dzisiejsze zajęcia były podsumowaniem „feryjnych” spotkań. Przeprowadziliśmy mały sprawdzian wiedzy z Regulaminu Amatorskiego Połowu Ryb (RARP) oraz Zasad Uprawiania Amatorskiego Połowu Ryb na wodach Okręgu PZW w Zamościu w 2019 roku. Z satysfakcją możemy stwierdzić, że materiał został opanowany na piątkę z plusem! W nagrodę za zdobytą i utrwaloną wiedzę chłopcy otrzymali drobne upominki wędkarskie. Ferie dobiegły końca, ale nasza szkółka ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 27 (ferie zimowe)

Aktualności | 2019-02-21 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

19 lutego gościem naszej szkółki był mistrz wędkarstwa spinningowego – Dariusz Duda. Z opowieści Darka młodzi adepci wędkarstwa dowiedzieli się min. jak dobrać wędki spinningowe do danej metody, czy gatunku ryb. Duże zainteresowanie wzbudziły przynęty: kopyta woblery, twistery, obrotówki, czy blachy, ale największe – koguty, które zostały wykonane własnoręcznie przez Darka. Chwilę czasu zostało poświęcone woblerom, które zostały podzielone na tonące, neutralne i pływające. Ważna kwestia to ubranie i wyposażenie spinningisty: ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 26 (ferie zimowe)

Aktualności | 2019-02-17 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

Kolejne spotkanie naszej szkółki odbyło się w piątek 15 lutego 2019 r. Na zajęciach podjęliśmy się trudnego zadania przedstawienia w sposób przystępny i zrozumiały zawiłości regulaminów wędkarski. Zaczęliśmy od Regulaminu Amatorskiego Połowu Ryb (w skrócie RAPR). Później przyszła kolej na Zasady Uprawiania Amatorskiego Połowu Ryb na wodach Okręgu PZW w Zamościu w 2019 roku. Na koniec podjęliśmy temat Zasad Organizacji Sportu Wędkarskiego. Bardzo duża ilość informacji zastała przekazana w formie pokazania różnic w ...... więcej

SZKÓŁKA WĘDKARSKA – cz. 25 (ferie zimowe)

Aktualności | 2019-02-14 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

12 lutego tak jak wcześniej zapowiadaliśmy szkółkę odwiedził gość specjalny Ryszard Sadlej – Rejonowy Inspektor Ochrony Wód, Komendant Powiatowy SOW, Hrubieszów. Z opowieści Pana Ryszrda dowiedzieliśmy się, że strażnicy nie są tylko od sprawdzania kart wędkarskich i pisania wniosków o ukaranie wędkarzy, ale również zajmują się zwalczaniem kłusownictwa, kontrolą czystości wód, sprawdzają czystość łowisk atakże kontrolują stan kondycji ryb. Nasz gość omówił także techniki zasiadek w celu zwalczania ...... więcej

Ferie zimowe - program zajęć

Aktualności | 2019-02-10 | Publikujący: Koło PZW Hrubieszów Miasto

12.02.2019 (wtorek) Gość specjalny – Komendant Straży Ochrony Wód przy Kole Hrubieszów Miasto Ryszard Sadlej. 15.02.2019 (piątek) Zajęcia – omówienie Sportowego i Amatorskiego Regulaminu Połowu Ryb. 19.02.2019 (wtorek) Gość specjalny – Mistrz wędkarstwa spiningowego Dariusz Duda. 22.02.2019 (piątek) Zakończenie Ferii Zimowych. Pokazy, konkursy – nagrody. Możliwość wyrobienia i opłacenia karty wędkarskiej. Zapraszamy! Przypominamy, że trwa promocja na kartę wędkarską dla dzieci i młodzieży “Wędkuj za grosze ...... więcej