Tweety na temat @pzworgpl

Polski Związek Wędkarski

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Zbrojenie  (Przeczytany 2013 razy)

rybson

• Newbie
  • *
Zbrojenie
« dnia: Luty 17, 2009, 18:15:29 »
Witam,
Jestem początkującym edkarzem i chciałbym się dowiedzieć czy dozowlone jest zbrojenie a) żywca w dwie kotwice b) martwą rybkę w dwie kotwice

W obu przypadkach chodzi mi w sumie nie tylko o kotwicę ale też haki.

Dziękuję i pozdrawiam

jerzykowalski

• Hero Member
Zbrojenie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2009, 19:35:39 »
rybsonWitam,
Jestem początkującym edkarzem i chciałbym się dowiedzieć czy dozowlone jest zbrojenie a) żywca w dwie kotwice b) martwą rybkę w dwie kotwice

W obu przypadkach chodzi mi w sumie nie tylko o kotwicę ale też haki.

Dziękuję i pozdrawiam

To wygląda jak pytanie z egzaminu na kartę wędkarską ze znajomości zasad połowu i ochrony ryb, o czym jest dyskusja w sąsiednim miejscu. ;-))) ........

W dostępnych na tej stronie dokumentach, które trzeba znać, w tym w Rozporzadzeniu Ministra Rolnictwa(...) w sprawie połowu ryb (...) to zagadnienie jest opisane następująco:

"..............2. Amatorski połów ryb wędką uprawia się:
  (…)
  2)          za pomocą wędziska o długości co najmniej 30 cm, z przymocowaną do niego linką zakończoną:
a)              jednym haczykiem z przynętą, albo
b)              nie więcej niż dwoma haczykami, każdy ze sztuczną przynętą imitującą owada lub jego stadia rozwojowe, przy czym każdy haczyk może mieć nie więcej niż dwa ostrza rozstawione w taki sposób, aby nie wykraczały one poza obwód koła o średnicy 30 mm, albo
c)              sztuczną przynętą wyposażoną w nie więcej niż trzy haczyki; haczyk może mieć nie więcej niż cztery ostrza, rozstawione w taki sposób, aby nie wykraczały poza obwód koła o średnicy 30 mm,........................."