Logowanie

Zarejestruj się

Totalny "amator"

Dodaj odpowiedź

Totalny "amator"  
  Damian

Od: 2010-07-14

14 lipca 2010 16:56  
Witam
Na początku napiszę, że jestem totalnie zielony w tych sprawach a nie umię trafić na godziny otwarcia "rybaczówki" w mojej okolicy (choć powinna być czynna 16:00-18:00 w soboty)

Kiedy miałem 14 lat chodziliśmy z kolegami na taki mały zbiornik łowić ryby. Pewnego dnia, przyszło dwóch panów i zażyczyli sobie od Nas kart wędkarskich o których nie mieliśmy zielonego pojęcia. Porozmawialiśmy i Panowie puścili Nas wolno, ale kazali nam więcej bez karty nie łowić. Powiedzieli Nam, że na danym zbiorniku minimum trzeba mieć "białą kartę" co dziś rozumię jako zwykłą kartę wędkarską, bez opłat itd. Wyrobiłem wtedy kartę wędkarską "białą" i to w zupełności mi wystarczało a Ci panowie już nic więcej od Nas nigdy nie chcieli. 
Od kilku lat nie łowiłem ryb, ale chciałbym znów posiedzieć z wędką nad wodą z tym że nie mam też dużo wolnego czasu. Gdzieś przeczytałem, że w Polsce oprócz zbiorników wodnych prywatnych, wszędzie obowiązuje opłacona karta wędkarska. 
Tutaj pojawiają się moje pytania. Czy jest możliwość opłacenia np., jakiegoś abonamentu na kilka dni w roku lub inne podobne rozwiązanie. Tzn, żeby nie opłacać składek za cały rok skoro i tak nie mam aż tyle czasu. Może jest możliwość opłacenia składki na jeden zbiornik w okolicy co także w zupełności by mi wystarczyło ?!
Mam nadzieję, że ktoś z forumowiczów mi pomoże.
Tak wogóle to mam 25 lat (więc składki 100%) i jestem z okolic Rybnika.

arnie

Od: 2008-09-24

14 lipca 2010 19:39  
każdy Okręg jak i Gospodarstwa Rybackie sprzedaja zezwolenia okresowe.  

szymon_2003

Od: 2009-01-07

15 lipca 2010 13:38  
Damian - obecnie obowiązujący wzor karty wędkarskiej
§ 2. 1. Amatorski połów ryb wędką może uprawiać osoba posiadająca kartę wędkarską, której wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
  http://lex.pl/serwis/gfx/318771640_0.gif     http://lex.pl/serwis/gfx/318771640_1.gif