Zarejestruj się

Aktualności

Morskie Mistrzostwa Koła - Ustka 2019 rok.

Aktualności | 2019-03-30 | Publikujący: Koło PZW Start w Dęblinie

Pierwszy raz w historii dęblińskiego  Koła  „Start”  zdecydowaliśmy się zorganizować  zawody w połowie ryb z kutra na morzu . Prognoza pogody nie była zbyt optymistyczna  na 23 marca i zachodziły obawy, że zawody będą zagrożone, jednak Neptun okazał się łaskawy.

Na miejscu  w Ustce zameldowaliśmy się  około drugiej w nocy z piątku na sobotę , gdzie następnie w grupie dwunastoosobowej weszliśmy na pokład kutra  i szykowaliśmy sprzęt. Takie dalekomorskie zawody są niewątpliwie gratką dla szczurów lądowych, a w szczególności  były dla dwóch z nas, którzy pierwszy raz  brali udział w takim łowieniu.

O godz. 04:00 w dobrych humorach wypłynęliśmy z portu.  Po  około  trzech godzinach szyper  zwolnił, zatoczył koło i mieliśmy pierwszy długo oczekiwany sygnał do wędkowania. Pilkery  poszły, zabawa się zaczęła. Ryby pojawiły się dość szybko, po  godz. każdy miał już po kilka , kilkanaście sztuk. Po ponad  7 godz. zmagań  z uwagi na pogarszające się warunki dostaliśmy ostatni sygnał i wracaliśmy do portu. Tego dnia świetnie łowił  kol. Tomasz Kurdziałek, wygrywając  zawody. Po prawie całodziennym dniu zmagań rywalizacja wyglądała następująco:

1 . TOMASZ  KURDZIAŁEK             51460  pkt.
2.  STEFAN   KAMOLA                    42780  pkt.
3.  MARIUSZ  STOLARCZYK           37820   pkt.

4.  TOMASZ  DZIOSA                      35960  pkt.

Zawody odbyły się  na kutrze Pilker” szyper  bardzo skrupulatnie dobierał łowiska by każdy wrócił z wyprawy zadowolony, za co jesteśmy mu bardzo wdzięczni.

Nie były to łatwe zawody. Dość  wietrzna jednak pogoda  nie pozwoliła wykazać się kilku zawodnikom. Nie każdy poradził sobie z morskimi falami .Od strony organizacyjnej impreza została przeprowadzona bardzo dobrze. Uczestnicy byli zadowoleni ,a  atmosfera  znakomita. Optymistyczne nastawiliśmy się na następny rejs. Zawody nie wyglądały by tak świetnie gdyby  nie kolega Tomasz  Dziosa. To dzięki niemu wystartowała dyscyplina morska w naszym kole i jednocześnie  zabezpieczył całe zawody. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a zawodnikom dziękujemy za wspaniałą atmosferę oraz sportową rywalizację. Do zobaczenia….. !