Zarejestruj się

Aktualności

Kolejny sukces w Hiszpani na Mistrzostwach Świata Juniorów!

Aktualności | 2019-09-13 | Publikujący: Zarząd Główny PZW

W dniach 10-11.08.2019 Odbyły się Mistrzostwa Świata Juniorów na zbiorniku zaporowym rzeki El Vicario w miejscowości Ciudad Real w Hiszpanii.

Do Hiszpanii wybraliśmy się odpowiednio wcześniej, aby móc uczestniczyć w oficjalnych treningach na łowisku. Podczas treningów okazało się, że dominującymi rybami są Sumiki i Karasie, między którymi musieliśmy wybierać i decydować o taktyce łowienia, którą przyjmiemy podczas zawodów. Postawiliśmy na szybkościowe łowienie sumików karłowatych, których średnia waga wynosiła ok. 50g na każdą sztukę. W pierwszej turze zawodów perfrkcyjnie udało nam się zrealizować plan i z 10 punktami sektorowymi prowadziliśmy klasyfikację drużynową. Do drugiej- niedzielnej tury zawodów przystąpiliśmy z identyczą taktyką łowienia i nęcenia jak w dniu poprzednim, lecz losowanie stanowisk nie do końca sprzyjało nam w sektorach A i C, gdzie trafiały się spore karasie. Okazało się, żę wynik II Tury zawodów wystarczył, aby utrzymać się na 1 miejscu w całych zawodach co jednocześnie przyniosło nam sukcesy w klasyfikacji indywidualnej w postaci Złotego medalu Bartka Krzyżaka i Brązowego medalu Bartka Okonia! Naszym złotym środkiem do zwycięstwa było konsekwentne łowienie sumików 4m od brzegu donęcając je regularnie sklejonym gumą arabską żwirem z białymi robakami i kukurydzą! Sumiki uwielbiały tam kukurydzę, o czym przekonaliśmy się niejednokrotnie podczas treningów! Dodatkowo donęcaliśmy ryby regularnie, małymi porcjami sklejonej zanęty lub luźnymi porcjami ziarenek kukurydzy, pszenicy i konopii. Wisienką na torcie był niedzielny wynik Bartka Krzyżaka, który łowiąc 700szt sumików podczas 4h tury zawodów osiągnął wynik ponad 35kg!!! Dodam tylko, że sumiki te posiadają bardzo ostre kolce na ciele, które dodatkowo utrudniają złapanie ryby w rękę oraz jej wyhaczanie. Ciekawostką jest fakt, iż po kilku dniach łowienia ponad 30 reprezentacji na tych zawodach, w mieście brakowało kukurydzy w sklepach i marketach! Łowisko to pokazało się z niesamowicie dobrej strony względem ilości łowionych ryb. Sam nie pamiętam na świecie takiego łowiska, gdzie podczas zawodów tylu zawodników osiągałoby tak wysokie wyniki w każdej turze treningów i zawodów. Pomimo kilku małych wpadek organizatorów tych zawodów, możemy je zaliczyć do bardzo udanych a sam jako trener bardzo dziękuję wszystkim zawodnikom, trenerom i pomocy technicznej za ogromny wkład ciężkiej pracy w ten sukces!

Zawodnicy:

Bartek Krzyżak (Bartosz Krzyżak)

Michał Kaj

Bartłomiej Okoń

Patrycja Pawlikowska- Bobrowska

Jędrzej Paprocki

I Trener Kadry - Maciek Białdyga

II Trener Kadry - Arkadiusz Pawlak

Kierownik reprezentacji - Ryszard Miszczyk

Pomoc Techniczna: Matra Gottwald- Białdyga, Piotr Kaj, Piotr Krzyżak, Patryk Miszczyk

Maciek Białdyga

Ostatnio komentowane wiadomości

Najaktywniejsi

Sonda

Ile masz lat? (dotyczy członków PZW)