Zarejestruj się

Polecamy

Rybne lato w łowisku Rogóźno

Aktualności

Pierwsze dni jesieni i pierwsza refleksja na temat sezonu, który pomału mija. Jaki był? Maj, czerwiec - zimny i mokry. Pierwsza połowa lipca ... więcej

Opłaty i licencje na J. Rogóźno w 2018 roku bez ...

Najaktywniejsi

Nasze wiadomości zobacz archiwum

Jest kolejna dwudziestka

12 maja czterech kolegów z dalekiego Krakowa postanowiło już po raz drugi sprawdzić stan naszej ichtiofauny w łowisku. Nie mieli po raz kolejny szczęścia do pogody bo to i przez cały tydzień wyraźnie się wychłodziło oraz niemal bez przerwy padało a czasami ostro lało. Im jednak to nie przeszkadzało Już na drugi dzień w samo południe został złowiony pierwszy okaz. Paweł Kurowski wyłowił karpia o wadze 22,200. Od 13 maja do 18 łącznie krakowianie złowili 24 ryby. Oprócz tej dwudziestki złowili jeszcze 16,6 kg, 12,6 kg 10,5 kg i trzy dziesiątki. ...... więcej

Zasilamy łowisko szczupakiem

29 kwietnia ostatnie wiosenne zarybienie. Tym razem przywieziono nam do rozprowadzenia 10000 szt. narybku letniego szczupaka. Po raz kolejny zarybienie wykonał Janusz Puzio. Tym razem do pomocy miał Piotra Chołotę. Ryba trafiła do nas w workach foliowych wypełnionych wodą i tlenem. Po kilkunastu minutach kwarantanny brodzikowej ekipa zarybieniowa spakowała worki na łódź i rozprowadziła narybek wokół jeziora wypuszczając go na płyciźnie w przybrzeżną trzcinę.... więcej

Pierwsze okazy wychodzą z wody.

Pierwsze zasiadki karpiowe na naszym łowisku przynoszą skutki. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że kilka sztuk zostało złowionych, ale nie wzbudzały one większego zainteresowania. Kiepska pogoda sprawia, że ryba zeruje słabiej niż powinna. Oczywiście zawsze zdarzają się wyjątki. Tak było i teraz. Radosław Wyleziński uczcił Święto pracy już o godzinie 2.10 wyławiając karpia 23.8 kg. Zdjęcia udostępniliśmy naszym karpiarzom, którzy stwierdzili, że jest to nowa dwudziestka. Rok temu karp ten warzył jeszcze 19 kilogramów. Jak twierdzi Kacper Bordzoł na ...... więcej

Pierwsze zarybienia

9 kwietnia dokonaliśmy pierwszego zarybienia naszego łowiska. Do wody trafiło 50 tys. Sztuk wylęgu siei. Ryba została przywieziona z Ośrodka zarybieniowego Szwaderki. Ryba została przetransportowana w foliowych rękawach napowietrzonych tlenem. Po przewiezieniu do OSW Rogóżno, worki zostały umieszczone w brodziku w celu wyrównania temperatury wody. Po kilku godzinach, gdy temperatura wody w workach osiągnęła temperaturę jeziora została ona rozprowadzona po jeziorze. Tak jak w latach poprzednich została wpuszczona na głębokości 2-3 m w miejscach z twardym ...... więcej

Nowy Regulamin łowiska licencyjnego Jezioro Rogóźno

21 stycznia 2019 roku Zarząd Okręgu PZW w Lublinie zatwierdził uchwałą nr 99/2019 nowy Regulamin łowiska licencyjnego PZW Jezioro Rogóźno, który stanowi zbiór przepisów dotyczących zasad uprawiania wędkarstwa i ochrony zasobów ichtiofauny. Regulamin został opracowany na podstawie Regulaminu Amatorskiego Połowu Ryb ze szczególnym uwzględnieniem regulacji wędkowania na łowisku licencyjnym Jezioro Rogóźno. Co zmieniono w nowym Regulaminie?1. Uszczegółowiono zasady wędkowania dla dzieci do lat 14 - rozdział 2, ust 3 do ...... więcej

Jezioro Rogóźno nadal skute lodem. To nie prima a aprilis.

Jutro pierwszy dzień kwietnia, prima a aprilis. Ale nie chcemy nikogo oszukiwać. Naprawdę całe jezioro Rogóźno stoi jeszcze pod lodem. Już dawno taka sytuacja nie miała miejsca. Przypomnę tylko, że w roku ubiegłym na pierwszą zasiadkę karpiową dwóch wędkarzy wybrało się już 11 marca a na zasiadce pierwszego kwietnia Kolega Janusz Radko złowił pierwszego karpia sezonu 2017 na łowisku Rogóźno, o wadze 5,20. Ale to było w 2017 roku. Teraz cóż, zostało nam tylko czekać na ten dzień, kiedy zima odpuści, lód zejdzie i woda zacznie się ...... więcej

Wspomnienia z wakacji

Otrzymałem wiadomość na pocztę elektroniczną od Kol Sebastiana Dźwigały, który przebywał ze swoim kolegą Arkiem Wargockim na naszym łowisku, na dwóch letnich zasiadkach. Jedna w miesiącu lipcu, jedna w sierpniu. Nie mam informacji, czy były to jedyne zasiadki w 2017 roku, czy też nie, ale ich plon jest warty pochwalenia się. Pierwsza zasiadka 14-16.07. - karp 17 kg Sebastiana /wychudzony Stefan/ i 18,5 Arka. Oprócz tego Sebastian jeszcze zalicza waleczną 13 i 10,20. Zasiadka 18-22.08. Przez cały czas burzowo. Duże skoki ciśnienia. Całkowite bezrybie. Na ...... więcej

Opłaty i licencje na J. Rogóźno w 2018 roku bez zmian

Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas refleksji oraz czas snucia planów na przyszłość. Warto już zaplanować swoje wędkarskie wojaże. Nasz skarbnik dysponuje już znaczkami od 20 grudnia. Tak jak w roku poprzednim, opłaty można dokonać w siedzibie Związku Zawodowego Górników w Bogdance u Koleżanki Urszuli Klejnej, w sklepie wędkarskim Antek w Łęcznej oraz u naszego skarbnika w siedzibie koła w Ośrodku Sportów Wędkarskich w Rogóźnie. W 2018 roku opłaty PZW są wyższe o 2 zł w stosunku do roku ubiegłego, za sprawą podwyższenia ...... więcej

Urlop karpiowy nad jeziorem Rogóźno - relacja Adama

Na początku muszę wytłumaczyć jak trawiłem nad Rogóźno. Siedząc na wczesno czerwcowej zasiadce karpiowej nad jednym z zbiorników nieopodal Krakowa zacząłem się zastanawiać gdzie w tym roku spędzić mój karpiowy urlop. Poprzednie cztery urlopy spędziłem poszukując dzikich karpi na wodach należących do Śląskiego PZW - no cóż , bywało różnie. Ilość zbiorników należących Katowickiego PZW ( a wód mają niemało) jest wprost proporcjonalna do ilości wędkujących na tych zbiornikach, presja wędkarska nad niektórymi ...... więcej

Sensacja goni sensację

Na początku sierpnia otrzymaliśmy informację od wędkarza z Krakowa, który przez ponad dwa tygodnie biwakował nad naszym jeziorem o sensacyjnym przyłowie. Łowiąc okazy karpia wyłowił okazałego suma. Szacował jego wagę na 60 kg. Dokładnej wagi nie było, gdyż w jego dyspozycji była waga do 45 kg. Wyjeżdżając obiecał przesłać krótką relację i kilka fotek z udanego urlopu. Wtedy sum trafił z powrotem do wody. Nawet żałowaliśmy, że nie został zabrany, gdyż szkoda pogłowia naszych ryb, zwłaszcza tych dla nas najcenniejszych. Nie minęło kilka dni gdy ...... więcej

Nasze Menu

Nasze filmy

Nasze wiadomości

Ostatnio komentowane wiadomości

Nasze zdjęcia

Nasza sonda

Którą z wymienionych metod zmniejszenia populacji sumika karłowatego uważasz za najlepszą:
Odłów sprzętem rybackim
Odłów poprzez dodatkowe zawody wędkarskie
Odłów poprzez konkurs "Sumik ponad wszystko"
Niszczenie gniazd sumika poprzez odłów wylęgu