Szkółka wędkarska

... więcej »

• Mini-festy dla dzieci z Domu Dziecka

Aktualności | 2011-06-13 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

Dnia 11 czerwca na przystani zalewu „Karaś” odbył się MINI-FESTYN wędkarski dla dzieci z http://www.domdziecka.lubsko.pl/index.php" target="_new. W bardzo pogodny poranek na wędkarskie emocje, dotarła bardzo pokaźna grupa licząca ponad 20 wychowanków z opiekunami. Dzieci w różnym wieku od 6 do 17 lat. Nim rozpoczęliśmy wędkowanie, organizatorzy imprezy wręczyli dzieciom z DD upominki. Były to kolorowe czapeczki z daszkiem ufundowane przez firmę http://www.pphuocean.com.pl/" target="_new">PPHU OCEAN, słodycze ufundowane przez firmę MAGNOLIA i ...... więcej »

• "Sumiki" zakończyły sezon

Aktualności | 2010-09-19 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

Dnia 19.09.2010r na Zalewie Karaś odbyły się zawody spławikowe Szkółki Wędkarskiej Dzieci i Młodzieży "SUMIK" Lubsko. Były to zawody z cyklu "Zakończenie sezonu". Na starcie stanęło osmioro najbardziej wytrwałych młodych wędkarzy. Pogoda niestety była niezbyt ciekawa. Wiał zimny i silny wiatr który przeszkadzał w zarzucaniu zestawów. Ale dzieci świetnie sobie radziły na sfalowanej przez wiatr wodzie. Każdy złowił rybki. Dominowała przede wszystkim płotka, ale czasami trafił się jazgarz lub okonek. A oto lista zwycięzców: 1. ...... więcej »

• DZIEŃ WĘDKARZA

Aktualności | 2010-03-21 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

19 marca 1950 roku powołano do życia Polski Związek Wędkarski (PZW) i w związku z tym, od jakiegoś czasu w tym dniu obchodzimy również Dzień Wędkarza. Dnia 19 marca 2010 roku zebraliśmy się na kolejnym spotkaniu szkółki wędkarskiej dzieci i młodzieży "Sumik" w Lubsku. Postanowiliśmy, że w tym tak dla nas ważnym dniu zorganizujemy konkurs dla naszych podopiecznych. Konkurs był zapowiedziany wczesniej żeby dzieci mogły się do niego przygotować. Test zawierał 18 pytań dotyczących wiadomości które do tej pory przerobiliśmy. Pytania ...... więcej »

• Szkółka Wędkarska Dzieci i Młodzieży "Sumik" Lubsko

Aktualności | 2010-02-27 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

Na ostatnich zajęciach przerabialiśmy bacika czyli metodę skróconego zestawu. Tym razem wędka nam się wydłużyła do 13 metrów. \\\"Tyczkę\\\" czyli metodę skróconego zestawu zaprezentowali nam zaproszeni goście, czyli prezes koła nr3 Patryk Błaszczak i sekretarz koła nr3 Robert Perdoch. Panowie opowiedzieli nam wszystko co się tyczy tej wędki oraz zaprezentowali siedzisko które jest nieodzownym osprzętem w tej metodzie. Nie zabrakło oczywiście zestawów które były również zaprezentowane i omówione.Dzieci były bardzo ...... więcej »

• Montowanie zestawów

Aktualności | 2010-02-21 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

I nadszedł ten dzień. Spotkaliśmy się w kolejny piątek w dość dużym gronie. Frekwencja była wzorowa, co oznacza, że młodzież jest bardzo chętna do nauki wędkowania. Rozpoczęliśmy od prezentacji ryby. Dzisiejszym naszym obiektem zainteresowania była krwisto czerwona wzdręga. Mariusz przedstawił tę rybę bardzo dokładnie, co pozwoli naszym adeptom odróżnić ją od podobnej płoci. Następnie wspólnymi siłami i wiadomościami zmontowaliśmy zestaw do 5 metrowego bata. Był to pokaz po którym część "sumików" podjęła się samodzielnej ...... więcej »

• Ósme spotkanie szkółki wędkarskiej "sumik"

Aktualności | 2010-02-15 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

Dnia 12.02.2010 r. odbyło się nasze ósme spotkanie. Tak, tak mimo, że jeszcze śnieg zalega my już myślami jesteśmy na wiosennych wspólnych wyprawach wędkarskich. W związku z tym na zajęciach intensywnie trenujemy wiązanie haczyków, a co niektórzy dopiero się uczą ale ze znakomitym skutkiem. Myślę, że nie jeden wytrawny wędkarz zazdrości młodym sumikom sprawności w wykonywaniu tej czynności i nie jeden tata cieszy się, że już ma swojego następcę w wiązaniu haków. Tym razem uczyliśmy się jak wyważać spławiki do naszych bacikowych ...... więcej »

• Wigilia z "Sumikami"

Aktualności | 2009-12-19 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

Ostatnie nasze spotkanie w tym roku uczciliśmy małą wspólną wigilią. Może nie taką jak w domach ale wszyscy byliśmy zadowoleni. W przeddzień przygotowaliśmy z Mariuszem i paniami z biblioteki wspaniałą choinkę. Jak widać na zdjęciach jest to drzewko w paru kolorach czyli: zieleń -przyroda, niebieski-woda. Są to kolory najbardziej nam przyjazne. W piątek dzieci miały za zadanie ubrać tę choinkę w dość nietypowy sposób. Dostały do dyspozycji katalogi wędkarskie, kserowane ryby które występują w naszych wodach, nożyczki oraz taśmę klejącą. Ten ...... więcej »

• Szkółka Wędkarska Dzieci i Młodzieży "Sumik" Lubsko

Aktualności | 2009-12-06 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

Pierwsza wspólna wycieczka za nami. W dniu 04.12.09r udaliśmy się z dziećmi do Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w Lubsku. Celem wycieczki było uświadomienie w jakim celu powstają takie zakłady i jakie mają znaczenie w ochronie środowiska. W sumie bez opiekunów zebrało się 18 "sumików" i 3 opiekunów. O godzinie 15.10 wyruszyliśmy z Biblioteki Miejskiej w 30 minutowy spacer do oczyszczalni. Po drodze oczywiście było mnóstwo pytań dotyczących jaki temat będzie na następnych zajęciach. Po dotarciu na miejsce przywitał nas Marcin ...... więcej »

• 3 spotkanie Szkółki Wędkarskiej Dzieci i Młodzieży "Sumik"

Aktualności | 2009-11-21 | Publikujący: Szkółka Wędkarska Lubsko

Dnia 20.11.2009 r. odbyło się trzecie spotkanie, na którym szczegółowo omówiliśmy wewnętrzny regulamin szkółki. Przypomnieliśmy wcześniej omówiony materiał teoretyczny. Grono uczestników znowu się powiększyło, zjawiło się 26 osób. Następnie dowiedziliśmy się jak bezpiecznie spędzić czas nad wodą, jakie są zagrożenia na łowisku oraz jak ich uniknąć. Ponieważ ten temat jest bardzo ważny, poświęciliśmy mu wiele uwagi. Kolejnym etapem naszych zajęć był film instruktażowy na temat metod połowu ryb. Dowiedzieliśmy ...... więcej »