Zarejestruj się

Nasze wiadomości zobacz archiwum

Płoć 1,16 kg!

Aktualności | 2015-03-31 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Nagroda miesiąca Wiadomości Wędkarskie: Płoć 1,16 kg! Niewiele mamy łowisk obfitujących w kilogramowe i większe płocie, ale gdy już je znajdziemy, warto pamiętać, że kluczem do sukcesu jest regularne nęcenie. Roman Olczak: Nad połączony z Odrą zbiornik Barki II we Wrocławiu Osobowicach dotarliśmy z kolegą Krzysztofem Bieleckim w poniedziałek 15 grudnia 2014 r. około 11.00. Dzień był pochmurny i chłodny, wiatr południowo-zachodni, momentami porywisty. Temperatura nie przekraczała 2 stopni Celsjusza. Moje ulubione łowisko, które często odwiedzam i ...... więcej

Sum 102 kg!

Aktualności | 2015-03-26 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Nagroda miesiąca Wiadomości Wędkarskie: sum 102 kg! Najlepsze w Polsce łowisko monstrualnej wielkości sumów – „Rybnickie Morze” – ponownie obdarzyło wędkarza ponadstukilogramowym okazem. Tym razem olbrzymi wąsacz wziął podczas zawodów spinningowych, pochwycił jaskrawo ubarwionego woblera zarzuconego do wody przez Tomasza Rała z Częstochowy. Tomasz Rał: W niedzielę 12 października 2014 r. wybrałem się z kolegą Dawidem Zawrinem na zawody spinningowe zorganizowane przez Okręg PZW w Katowicach. Areną rywalizacji był Zalew ...... więcej

Ukazał się kwietniowy 4/2015 numer Wiadomości Wędkarskie, a w nim...

Aktualności | 2015-03-17 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Wiadomości Wędkarskie 04/2015 Jak i gdzie złowiono suma 102 kg, płoć 1,16 kg, szczupaki 15,70 i 14,06 kg Analiza medalowych zgłoszeń 2014. Dwa rekordy Polski: karaś 4,10 kg i boleń 8,49 kg. Łowimy więcej okazów okoni, mniej wielkich sandaczy, szczupaków i sumów. Gdzie, o jakiej porze, w którym miesiącu i na jaką przynętę złowiono medalowe ryby. Autor, wraz z kolegami, złowili kilkanaście szczupaków powyżej 100 cm i kilka powyżej 120 cm. Opisuje gdzie i jak to się robi. Pięć rad jak złowić olbrzyma. – „Nasze ...... więcej

Rekord Polski - boleń 8,49 kg!

Aktualności | 2015-03-09 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Większość medalowych boleni łowimy na specjalistyczne woblery i gumy imitujące ukleje. Zapominamy, że drapieżniki mają różne upodobania, a wiara w przynętę czyni cuda.Przekonał się o tym Sylwester Głos z Myślachowic, który przechytrzył rekordowy okaz rapy na poczciwą i zapomnianą przez wędkarzy wahadłówkę. Sylwester Głos: Po kilku mroźnych dniach nocą spadł deszcz i na drogach nad ranem zrobiła się ślizgawica. Mnie zaś, wbrew zdrowemu rozsądkowi, ciągnęło na ryby. Był piątek, dwunastego grudnia 2014 r. Nad Wisłą zastała ...... więcej

Nagroda miesiąca Wiadomości Wędkarskie 3/2015 - sum 103 kg!

Aktualności | 2015-03-05 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Po raz kolejny „Rybnickie Morze” obdarzyło ponad stukilogramowym wąsaczem. Tym razem szczęśliwym pogromcą monstrualnej wielkości suma jest Janusz Sikora z Rybnika. Przypomnijmy, że aktualny rekord krajowy suma wynosi 105 kg (254 cm) i również pochodzi z tego łowiska. Janusz Sikora: Nad Zalew Rybnicki przyjeżdżam od 2006 roku i łowię w nim głównie karpie. Mam na koncie kilka sztuk powyżej 20 kg, w tym 3 złowione dwukrotnie. Największy z karpi, którego złowiłem na początku ubiegłego roku i który jest moim życiowym rekordem ...... więcej

Ukazał się marcowy 3/2015 numer Wiadomości Wędkarskie, a w nim...

Aktualności | 2015-02-19 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Drodzy Czytelnicy!Nowy numer już w sprzedaży a w nim... Relacja z połowu bolenia o masie 8,49 kg – nowego rekordu Polski. Jego łowca, Sylwester Głos przekonał się, że wiara w przynętę czyni cuda… Na ryby w wiosennych rzekach spławikowcy mają dwa sposoby: przepływankę lub wypuszczankę. Którą wybrać radzi Józef „Batman” Wróblewski: „Wypuszczanka kontra przepływanka”. Spinningistów wiosenne rzeki kuszą m.in. jaziami. Dobrać się do nich niełatwo, trzeba też umieć czytać rzekę. Dlatego na początek ...... więcej

Miarka wskazała 120 centymetrów, a waga 12,12 kg!

Aktualności | 2015-01-19 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Udane holowanie okazów wymaga nie tylko doświadczenia i stalowych nerwów, ale też odpowiedniego sprzętu wędkarskiego, który wytrzyma harce wielkiej i silnej ryby. Przekonał się o tym pan Bogusław Siejko z Klesztowa, pogromca jesiennego szczupaka na złoty medal, mierzącego 120 cm. Bogusław Siejko: Rankiem, w sobotę 11 października 2014 r., wybrałem się z żywcówką nad zbiornik Puszcza. Zarzuciłem jeden zestaw z karasiem i szykowałem drugi, a tu nagłe branie... Tak silne, że z trudem chwyciłem kij i zaciąłem. Drapieżnik mocno ...... więcej

Wiara w przynętę - najnowszy numer WW 2/2015 już w kioskach

Aktualności | 2015-01-14 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Drodzy Czytelnicy! Na pewno zauważyliście, że zmieniły się „Wiadomości Wędkarskie”. Pracowaliśmy nad tym przez kilka miesięcy – efekt to numer styczniowy i kolejne. Braliśmy pod uwagę Wasze listy, e-maile i rozmowy nad wodą. Bardzo nam zależy, by poznać Waszą opinię. Czekamy na listy, otwarty jest Facebook i nasza strona internetowa. Mamy numer drugi, lutowy. Na okładce piękny okaz głowacicy, złowiony na muchę, który po zrobieniu zdjęcia wrócił do rzeki. W sporze, zabierać czy wypuszczać, nasze stanowisko jest racjonalne. Nie ma ...... więcej

Wiadomości Wędkarskie - nagroda miesiąca: szczupak 13 kg!

Aktualności | 2015-01-07 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Nocne połowy na żywca mają wielu zwolenników. W świetle gwiazd doskonale żerują bowiem potężne sandacze i sumy. Ale nie tylko. Pan Marcin Strusiewicz z Ustrzyk Dolnych udowodnił, że w letnią noc można także złowić ponadmetrowego szczupaka! Marcin Strusiewicz: - W pierwszy dzień sierpnia, jak co roku, wybrałem się z rodziną pod namiot nad Zalew Soliński. W miejscu, w którym rozbiliśmy obozowisko, jest wspaniała plaża oraz rozległe wypłycenie, które przechodzi gwałtownie w kilkumetrową głębię. W ciągu dnia z córką ...... więcej

65 lat ewolucji...

Aktualności | 2014-12-23 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

O pracy Zarządu Głównego i zmianach w Polskim Związku Wędkarskim rozmawiamy z prezesem ZG PZW, Dionizym Ziemieckim: - Przez te 65 lat dokonało się wiele zmian w naszym kraju, a Związek przetrwał dzięki determinacji swoich członków. Przeszliśmy przez różne zawirowania historii, ale też zmiany w sposobie dzierżawy wód. Potrafiliśmy się dostosować. Dziś możemy się chwalić, że użytkujemy około 45% wszystkich wód powierzchniowych w Polsce... Więcej w numerze 1/2015 „WW” rozmawiał Andrzej Zieliński... więcej