Zarejestruj się

Nasze wiadomości zobacz archiwum

Ukazał się sierpniowy 8/2015 numer magazynu Wiadomości Wędkarskie

Aktualności | 2015-07-15 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Drodzy Czytelnicy! Okres urlopowy w pełni. Wielu z nas wybierze się z wędką na odległe od domu łowiska. Jeżeli nie będziemy mieć możliwości wędkowania z łodzi, warto przypomnieć sobie o walorach łowienia ryb z brzegu lub pomostu. A może zabierzemy wędkę na bałtycką plażę? W jaki sposób wytypować dobre miejsce do zarzucenia zestawów na białą rybę, pisze Piotr Berger – „Płaski brzeg zaporówki”, natomiast Paweł Oglęcki podpowiada, jak sprawnie przygotować stanowisko i skutecznie łowić z pomostu – „Magia ...... więcej

Ukazał się lipcowy (7/2015) numer Wiadomości Wędkarskich

Aktualności | 2015-06-15 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Jak złowiono: płoć 1,37 kg w Odrze, karasia 3,00 kg w Przylasku Rusieckim, węgorza 2,90 kg w jeziorze Pamiątkowo, jazia 2,00 kg w Narwi, lina 3,08 kg w ujściu rzeki Rządzy. Płytkie, dobrze nagrzane i porośnięte roślinnością zatoki zbiorników zaporowych to dobre łowiska mogące dać siatkę pełną ryb. - „Feeder w płytkiej zatoce”. Boleni szukamy już na innych łowiskach. Polują głębiej. - „Lipcowe bolenie – zmiana taktyki”. Aby być dobrym wędkarzem trzeba obserwować wodę, myśleć i wyciągać wnioski. Podczas upałów ...... więcej

Nagroda miesiąca Wiadomości Wędkarskie: łosoś 15,50 kg

Aktualności | 2015-05-29 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Łosoś przechytrzony na zestaw dorszowy nikogo już dzisiaj nie dziwi, choć takich ryb notujemy zaledwie kilka w roku. Jednak wyholowanie tą metodą salmonida na złoty medal to wydarzenie, o którym mówi się nad wodą. Tym bardziej gdy pogromca ryby złowił ją na swoim pierwszym rejsie. Adam Jasiński: Rankiem 18 marca 2015 r. wybrałem się z kolegami na dorsze do Władysławowa. Na Bałtyk wypłynęliśmy jednostką „Maximuss” z szyprem Łukaszem Dettlaffem. Zajęliśmy miejsca na rufie – najlepsze, jak stwierdzili koledzy.Opuszczamy port o 6.15. Morze ...... więcej

Nagroda miesiąca: karp 16,20 kg!

Aktualności | 2015-05-25 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Stosunkowo ciepły początek wiosny sprzyjał połowom gruntowym i kto wcześnie rozpoczął sezon karpiowy, mógł liczyć na dobre brania. Przekonał się o tym Dawid Lenart z m. Grębanin, który w marcu wyholował przepięknego karpia na złoty medal. Dawid Lenart: Nad staw Kępińskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji wybrałem się wraz z kolegą 28 marca 2015 r. około godziny 10. Było pochmurno i wietrznie, temperatura sięgała 8 stopni Celsjusza. Zabrałem ze sobą kij Jaxon Cantara 360 cm (40–60 g) z kołowrotkiem Konger Medalist, na który nawinąłem ...... więcej

Ukazał się czerwcowy numer Wiadomości Wędkarskich

Aktualności | 2015-05-20 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Ukazał się czerwcowy (6/2015) numer „Wiadomości Wędkarskich”, a w nim: Jak złowiono: łososia 15,50 kg na Bałtyku, pstrąga 5,50 kg w Dużym Stawie, karpia 16,20 kg w Stawie Kępińskiego, wzdręgę 0,78 kg w starorzeczu Warty, okonie 1,57 i 1,52 w jeziorze Kłodno. „Galeria łowców”. Jeszcze 30 lat temu sandacz uchodził za rybę wyjątkowo trudną do złowienia na sztuczną przynętę. Przypominamy, jak łowić go na gruntówkę i na spławik. „Sandacz tradycyjnie”. Najważniejszy przy spinningowaniu sandaczy jest dobór ...... więcej

Nagrody miesiąca 5/2015 - płoć 1,18 kg

Aktualności | 2015-05-12 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Pogoda, jaką zastaniemy nad łowiskiem, niekiedy nas zaskakuje i tylko wytrwali wędkarze mają szansę na spotkanie z taaaką rybą. Zdzisław Olejnik: - Wraz z kolegą Benkiem sezon wędkarski 2015 rozpoczęliśmy 6 stycznia. Jeszcze kilka lat temu okres zimowy był dla nas, spławikowców, okresem martwym. Teraz wędkujemy przez 12 miesięcy w roku, a od listopada do lutego poszukujemy miejsc wolnych od lodu. W Święto Trzech Króli nasz wybór padł na odnogę Odry – kanał w Bytomiu Odrzańskim. Nad wodę docieramy około 7.30 – zimowy świt. ...... więcej

Sandacz tak łapczywie zaatakował przynętę, że w pysku nie było po niej śladu. Oszacowałem go na „metrówkę”. Wiedziałem, że to jeden z tych „życiowych”...

Aktualności | 2015-04-29 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Stosunkowo ciepły grudzień sprzyjał wyprawom ze spinningiem w ręku. Ten czas wykorzystał Sebastian Witkowski z Mińska Mazowieckiego – wyholował wiślanego sandacza na złoty medal! Sebastian Witkowski: - Na zakończenie sezonu spinningowego 2014 wybrałem się na sandacze nad Wisłę koło Dęblina. Była sobota 27 grudnia 2014, dochodziła 13.00. Zachmurzyło się, temperatura wynosiła około zera i wyczuwało się, że wieczorem będzie przymrozek. Do wędkowania wytypowałem rynnę głęboką na około 3 m. Przemieszczałem się w dół rzeki i zmniejszałem ...... więcej

Ukazał się majowy 5/2015 numer magazynu Wiadomości Wędkarskie, a w nim...

Aktualności | 2015-04-15 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Drodzy Czytelnicy! Pierwszy dzień maja to prawdziwy początek sezonu. W długi weekend nad wodami będą tłumy. Istnieje „świecka tradycja” – trzeba wybrać się na szczupaka. W tym roku wszystko wskazuje na to, że szczupak będzie już po tarle. W tym numerze „WW” radzimy, jak łowić szczupaka na lekko, czyli na gumę lub jerka. Według naszych redakcyjnych fachowców najlepiej obławiać okolice trzcinowisk i płytkie zatoki. Nasi redakcyjni koledzy wypuszczają złowione szczupaki. My też wielokrotnie apelowaliśmy, by zmniejszyć tę ...... więcej

Płoć 1,16 kg!

Aktualności | 2015-03-31 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Nagroda miesiąca Wiadomości Wędkarskie: Płoć 1,16 kg! Niewiele mamy łowisk obfitujących w kilogramowe i większe płocie, ale gdy już je znajdziemy, warto pamiętać, że kluczem do sukcesu jest regularne nęcenie. Roman Olczak: Nad połączony z Odrą zbiornik Barki II we Wrocławiu Osobowicach dotarliśmy z kolegą Krzysztofem Bieleckim w poniedziałek 15 grudnia 2014 r. około 11.00. Dzień był pochmurny i chłodny, wiatr południowo-zachodni, momentami porywisty. Temperatura nie przekraczała 2 stopni Celsjusza. Moje ulubione łowisko, które często odwiedzam i ...... więcej

Sum 102 kg!

Aktualności | 2015-03-26 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Nagroda miesiąca Wiadomości Wędkarskie: sum 102 kg! Najlepsze w Polsce łowisko monstrualnej wielkości sumów – „Rybnickie Morze” – ponownie obdarzyło wędkarza ponadstukilogramowym okazem. Tym razem olbrzymi wąsacz wziął podczas zawodów spinningowych, pochwycił jaskrawo ubarwionego woblera zarzuconego do wody przez Tomasza Rała z Częstochowy. Tomasz Rał: W niedzielę 12 października 2014 r. wybrałem się z kolegą Dawidem Zawrinem na zawody spinningowe zorganizowane przez Okręg PZW w Katowicach. Areną rywalizacji był Zalew ...... więcej