Zarejestruj się

Nasze wiadomości zobacz archiwum

Miarka wskazała 120 centymetrów, a waga 12,12 kg!

Aktualności | 2015-01-19 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Udane holowanie okazów wymaga nie tylko doświadczenia i stalowych nerwów, ale też odpowiedniego sprzętu wędkarskiego, który wytrzyma harce wielkiej i silnej ryby. Przekonał się o tym pan Bogusław Siejko z Klesztowa, pogromca jesiennego szczupaka na złoty medal, mierzącego 120 cm. Bogusław Siejko: Rankiem, w sobotę 11 października 2014 r., wybrałem się z żywcówką nad zbiornik Puszcza. Zarzuciłem jeden zestaw z karasiem i szykowałem drugi, a tu nagłe branie... Tak silne, że z trudem chwyciłem kij i zaciąłem. Drapieżnik mocno ...... więcej

Wiara w przynętę - najnowszy numer WW 2/2015 już w kioskach

Aktualności | 2015-01-14 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Drodzy Czytelnicy! Na pewno zauważyliście, że zmieniły się „Wiadomości Wędkarskie”. Pracowaliśmy nad tym przez kilka miesięcy – efekt to numer styczniowy i kolejne. Braliśmy pod uwagę Wasze listy, e-maile i rozmowy nad wodą. Bardzo nam zależy, by poznać Waszą opinię. Czekamy na listy, otwarty jest Facebook i nasza strona internetowa. Mamy numer drugi, lutowy. Na okładce piękny okaz głowacicy, złowiony na muchę, który po zrobieniu zdjęcia wrócił do rzeki. W sporze, zabierać czy wypuszczać, nasze stanowisko jest racjonalne. Nie ma ...... więcej

Wiadomości Wędkarskie - nagroda miesiąca: szczupak 13 kg!

Aktualności | 2015-01-07 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Nocne połowy na żywca mają wielu zwolenników. W świetle gwiazd doskonale żerują bowiem potężne sandacze i sumy. Ale nie tylko. Pan Marcin Strusiewicz z Ustrzyk Dolnych udowodnił, że w letnią noc można także złowić ponadmetrowego szczupaka! Marcin Strusiewicz: - W pierwszy dzień sierpnia, jak co roku, wybrałem się z rodziną pod namiot nad Zalew Soliński. W miejscu, w którym rozbiliśmy obozowisko, jest wspaniała plaża oraz rozległe wypłycenie, które przechodzi gwałtownie w kilkumetrową głębię. W ciągu dnia z córką ...... więcej

65 lat ewolucji...

Aktualności | 2014-12-23 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

O pracy Zarządu Głównego i zmianach w Polskim Związku Wędkarskim rozmawiamy z prezesem ZG PZW, Dionizym Ziemieckim: - Przez te 65 lat dokonało się wiele zmian w naszym kraju, a Związek przetrwał dzięki determinacji swoich członków. Przeszliśmy przez różne zawirowania historii, ale też zmiany w sposobie dzierżawy wód. Potrafiliśmy się dostosować. Dziś możemy się chwalić, że użytkujemy około 45% wszystkich wód powierzchniowych w Polsce... Więcej w numerze 1/2015 „WW” rozmawiał Andrzej Zieliński... więcej

Wiadomości Wędkarskie 01/2015

Aktualności | 2014-12-16 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Drodzy Czytelnicy! Oddajemy do Waszych rąk noworoczne wydanie „Wiadomości Wędkarskich”. Nasze pismo ukazuje się od prawie 80 lat. Przez cały czas magazyn ulega zmianom. Co prawda przez ten cały czas piszemy o dwudziestu gatunkach ryb i w ich biologii nic się nie zmienia, ale zmienia się wędkarstwo. Pojawia się nowy sprzęt, nowe metody, zmieniają się też wędkarze. Dwadzieścia parę lat temu wędkarstwo morskie to dwa kutry. Dziś jest ich kilkadziesiąt. Wtedy nikt nie łowił metodą włosową karpi. Dawniej łowiło się ryby niedaleko domu. Dziś ...... więcej

Aktualności | 2014-12-15 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Piszemy z Pasją! Już niedługo w Waszych rękach całkowicie nowe, styczniowe wydanie "WW"... więcej

Nagroda miesiąca WW 12/2014 - boleń 6,80 kg!

Aktualności | 2014-12-08 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Czasem bolenie łowimy przez przypadek, kiedy przynęta adresowana jest do szczupaka, okonia czy sandacza. Ale są wśród nas wędkarze, którzy bolenia stawiają sobie za cel. Taką taktykę stosuje pan Piotr Kędracki, wędkarz z Krakowa, który we wrześniu br. przechytrzył okaz na złoty medal! Piotr Kędracki: W sezonie 2014 realizowałem plan, aby od maja do września polować tylko na bolenie. Dobrym łowiskiem jest Wisła w rejonie Krakowa. Wybrałem się tam rankiem 2 września br. wraz z kolegą Zdzisławem. Łowisko dobrze znamy, bo przez kilka letnich ...... więcej

Ukazał się grudniowy 12/2014 numer "Wiadomości Wędkarskie", a w nim...

Aktualności | 2014-11-19 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Drodzy Czytelnicy! To ostatni numer w tym roku. W numerze grudniowym, świątecznym, proponujemy wybór prezentów pod choinkę, choć na kilka dni przed jego drukiem temperatura nad wodą jak w chłodne lato. Zima jednak przyjdzie i wszystkie nasze rady dla wędkarzy prędzej czy później okażą się aktualne. Późna jesień, przedzimie – to czas spinningu. Piszemy o taktyce łowienia w jeziorach. Wskazujemy, gdzie o tej porze szukać ryb. W artykule „Sandacz przed lodem” warto przeczytać, jakie są najlepsze przynęty, stanowiska tej ...... więcej

Nagroda miesiąca 11/2014 - sandacz 14,00 kg!

Aktualności | 2014-10-20 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Sandacza próbujemy przechytrzyć na martwą rybkę, na żywca albo kusimy woblerem i miękką przynętą. Nad wodę wybieramy się wczesnym rankiem, tuż przed zmrokiem i nocą, gdy mętnooki drapieżnik jest najaktywniejszy. Okazuje się jednak, że okazy tego gatunku mogą mieć zupełnie inne zwyczaje i preferencje pokarmowe. Przekonał się o tym pan Alfred Zima, wędkarz z Dębicy, który w upalne południe złowił monstrualnej wielkości sandacza... na przynętę adresowaną do leszcza. Alfred Zima: - Wraz z kolegą Januszem, 29 lipca br., wybraliśmy się na ...... więcej

Ukazał się listopadowy 11/2014 numer Wiadomości Wędkarskie, a w nim...

Aktualności | 2014-10-14 | Publikujący: Wiadomości Wędkarskie

Drodzy Czytelnicy! Przychodzi do nas coraz więcej ciekawych listów. Niektóre z nich mogą być początkiem dyskusji o modelu współczesnego wędkarstwa. – Niektórzy medaliści to „mięsiarze” – pisze nasz Czytelnik – „Łowią piękne ryby, np. sandacze powyżej 10 kg, i zabierają je do domu. Czy każdy, kto zabiera rybę, jest mięsiarzem? Propagujemy wypuszczanie złowionych ryb. Przyznajemy medale, gdy ryba została złowiona i delikatnie wypuszczona, ale nie stosujemy zmuszania do określonych zachowań. Łowiąc ...... więcej