Tweety na temat @pzworgpl

Logowanie

Zarejestruj się

Nasze wiadomości

Społeczna odpowiedzialność w aspekcie spożywania alkoholu nad wodą

Aktualności | 2010-08-19 | Publikujący: Zarząd Główny PZW

„Pływam bez promili” – społeczna odpowiedzialność w aspekcie spożywania alkoholu nad wodą.

W weekend 14-15 sierpnia na plaży w Ustce miała miejsce kolejna odsłona kampanii społecznej „Pływam bez promili”. Jest to jedyna tego typu inicjatywa w Europie.

W tym roku po raz kolejny Stowarzyszenie Polska Wódka - Polish Vodka Association, wspólnie z Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym, Polskim Związkiem Żeglarskim, Polskim Związkiem Wędkarskim, Polskim Związkiem Kajakowym, Stowarzyszeniem Instruktorów i Trenerów Kajakarstwa oraz Polskim Związkiem Motorowodnym i Narciarstwa Wodnego kontynuuje akcję społeczną pod nazwą „Pływam bez promili” (poprzednia nazwa to „Woda bez promili”). Jej celem jest propagowanie bezpieczeństwa związanego z odpowiedzialnym spożywaniem alkoholu nad, w i na wodzie. W weekend, 14 i 15 sierpnia, osoby odpoczywające na plaży w Ustce miały okazję uczestniczyć w działaniach edukacyjnych poświęconych informowaniu o zagrożeniach wynikających z nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu w obrębie akwenów.

Akcję wspierały całe rodziny – łącznie ponad 2 000 osób uczestniczyło w konkursach i atrakcjach zorganizowanych i prowadzonych przez wyspecjalizowanych animatorów. Dwudniowej kampanii  pomogła także pogoda, serwując uczestnikom pogodny i słoneczny weekend podczas zmagań na plaży.

Program obfitował w atrakcje dla najmłodszych, takie jak: duży plac zabaw, konkursy, body painting, czy kursy tańca. Nie zabrakło w nim jednak elementów edukacyjnych oraz doskonalenia umiejętności niesienia pierwszej pomocy. Wszyscy przebywający tego dnia na plaży otrzymywali specjalnie przygotowane na tę okazję materiały informacyjne i gadżety.

Dzięki partnerowi akcji – Wodnemu Ochotniczemu Pogotowiu Ratunkowemu - wypoczywający mieli również niespotykaną okazję obejrzeć zawody sportowe o Puchar Polski w Ratownictwie Wodnym. W ramach kampanii „Pływam bez promili” w siedzibach partnerów akcji na terenie całego kraju rozwieszone zostały plakaty, głoszące o zagrożeniach związanych z nieodpowiedzialnym spożywaniem alkoholu nad, w i na wodzie.

Albo pływanie, albo alkohol! Od tej reguły nie może być wyjątków!

Szczegóły dotyczące kampanii dostępne są na stronie www.plywambezpromili.pl

Magdalena Zaczek
Polish Vodka Association
tel. 664 456 728

magdalena.zaczek@pva.org.pl
www.plywambezpromili.pl

 


 

Ruszyła Ogólnopolska kampania społeczna - Pływam bez promili

 

Pod hasłem „Pływam bez promili” – społeczna odpowiedzialność w aspekcie spożywania alkoholu nad wodą ruszyła kampania społeczna, która ma zwrócić uwagę na narastający problem pływania i korzystania ze środków pływających przez osoby znajdujące się pod wpływem alkoholu. W roku 2010 w okresie do końca lipca utonęło już prawie 400 osób, z których większość była pod wpływem alkoholu. Wśród ofiar wody znajdowało się wielu nieostrożnych wędkarzy.


O faktach związanych z brakiem szacunku dla zasad bezpieczeństwa nad wodą oraz skutkach spożywania alkoholu mówiono w trakcie konferencji prasowej dotyczącej kampanii społecznej ,,Woda bez promili’’, która odbyła się 4 sierpnia w hotelu Mariott w Warszawie z udziałem przedstawicieli organizacji partnerskich, w tym także Polskiego Związku Wędkarskiego.


Społeczna odpowiedzialność jaka spoczywa nie tylko na koncernach alkoholowych, ale także na każdym z nas jest bardzo ważnym aspektem życia i edukacji kolejnych pokoleń. Stowarzyszenie Polska Wódka – Polish Vodka Association /PVA/ jest organizacją, która ma na celu m.in. propagowanie inicjatyw, które mają wpływ na kształtowanie postaw społecznych, związanych z odpowiedzialnym spożywaniem alkoholu.

 

Kampania społeczna „Pływam bez promili” wspierana jest przez następujących partnerów:

  • WOPR - Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe,
  • PZK - Polski Związek Kajakowy,
  • Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Kajakarstwa,
  • PZW - Polski Związek Wędkarski,
  • PZŻ – Polski Związek Żeglarski,
  • PZMWiNW – Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego,
  • PVA – Polish Vodka Association.

 

Patroni medialni: Polska The Times Dziennik Bałtycki, Żagle, rybobranie.pl, Tele 5, Polonia 1, obcasy.pl, Planeta.fm., Kurier Słupski, Newsgastro.

 

W ramach kampanii, w nadmorskich kurortach, a także w miejscowościach położonymi nad jeziorami
i rzekami w całej Polsce rozwieszone zostaną plakaty informujące o zagrożeniach związanych
z uprawianiem sportów wodnych po spożyciu alkoholu. Przestrzegamy:

 

Albo alkohol, albo pływanie. Od tej reguły nie może być wyjątków!

 

 

Kampania obejmie także bardziej aktywne działania edukacyjne, które będą promowane podczas dwudniowej akcji 14-15 sierpnia br. w Ustce, poprzez stronę internetową www.plywambezpromili.pl oraz imprezy sportowe organizowane przez partnerów. Pragniemy, by działania popularyzujące trzeźwość promowane były także poprzez ogólnopolską i lokalną prasę, stacje radiowe i telewizyjne, Internet, ośrodki lokalne partnerów i konferencje prasowe.

 

Szczegóły dotyczące kampanii dostępne są na stronie www.plywambezpromili.pl

 

Kontakt dla prasy:

Magdalena Zaczek

Polish Vodka Association

ul. Emilii Plater 53

00-113 Warszawa

tel.: 022/ 597 10 22

tel. komórkowy: 664 456 728

fax 022/ 597 11 85
magdalena.zaczek@pva.org.pl
www.plywambezpromili.pl

 

Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe – specjalistyczne stowarzyszenie o zasięgu ogólnokrajowym 75-ciu tysięcy ratowników wodnych, które od ponad 48 lat działa w celu organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub narażone są na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia na wodach.

 

Polski Związek Kajakowy – jest ogólnokrajowym związkiem sportowym, zrzeszającym stowarzyszenia i związki stowarzyszeń, sportowe spółki akcyjne, inne osoby prawne oraz jednostki działające w sporcie, turystyce, rekreacji kajakowej oraz w kajakarstwie niepełnosprawnych.

 

Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Kajakarstwa – jego główne cele to szkolenie młodzieży we wszystkich dziedzinach kajakarstwa, organizacja cyklu Grand Prix dla bardziej zaangażowanych sportowo turystów kajakowych, inicjowanie szkoleń i doszkoleń dla instruktorów turystyki i sportu kajakowego.

 

Polski Związek Wędkarski – związek, zrzeszający blisko 650 000 członków, reprezentujących wszystkie środowiska i grupy społeczne, który jest kontynuatorem historii i tradycji zorganizowanego wędkarstwa polskiego, w 2010 roku obchodził jubileusz 60-lecia PZW.

 

Polski Związek Żeglarski – związek sportowy o zasięgu krajowym zrzeszający Okręgowe Związki Żeglarskie istniejący obecnie od 1957 roku.

 

Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego (PZMWiNW) – stowarzyszenie działające na podstawie ustawy prawo o stowarzyszenia oraz ustawy o sporcie kwalifikowanym, zrzeszające kluby i zawodników uprawiających sporty motorowodne, narciarstwo wodne, wakebordzistów oraz skuterzystów wodnych.

 

Polish Vodka Association (PVA) – organizacja zrzeszająca osoby, firmy i instytucje pragnące chronić tradycję oraz wartości związane z polskim przemysłem spirytusowym.

 

Plakaty dotyczące kampanii zostaną do odebrania w ZG PZW.

 

Antoni Kustusz

Rzecznik prasowy ZG PZW

Poleć znajomemu

Nasze Menu

Nasze filmy

Nasze wiadomości

Ostatnio komentowane wiadomości

Nasze zdjęcia

Na skróty

Ilość odwiedzin